

To praktyczny cykl szkoleń i warsztatów prowadzonych przez specjalistów prawa oraz zdrowia psychicznego, stworzony po to, by wyposażyć społeczność akademicką w konkretne narzędzia przeciwdziałania przemocy. W krótkich, intensywnych modułach omawiamy m.in. mobbing i molestowanie w uczelniach, ochronę prawną przed przemocą, procedury antykonfliktowe, mediacje akademickie czy budowanie bezpiecznej przestrzeni rozmowy z osobami doświadczającymi krzywdy. Uczestnicy zyskują jasne wskazówki, gotowe procedury oraz wsparcie ekspertów, by skutecznie reagować na przejawy przemocy i zapobiegać ich nawrotom, tworząc środowisko nauki wolne od dyskryminacji i strachu.
Wyzwania współpracy promotorskiej - r.pr. dr hab. Krzysztof Koźmiński, prof. UW - 13 sierpnia 2025 r. godz. 17:30

Szkolenie: Celem szkolenia będzie zaznajomienie uczestników z przepisami prawa powszechnie obowiązującego oraz wybranymi przykładami prawa wewnętrznego poświęconymi zapewnieniu bezpieczeństwa i dobrostanu studentów oraz doktorantów, w tym szczególnie mającymi zapobiegać dyskryminacji, mobbingowi oraz innym niestosownym zachowaniom w relacjach hierarchicznych środowiska akademickiego. Prowadzący omówi procedury i instytucje prawne służące zgłaszaniu sytuacji niewłaściwych, a także metody im zapobiegania lub ograniczania. Ponadto, omówione zostaną – na wybranych i zanonimizowanych sytuacjach – przykłady naruszeń prawa oraz etyki akademickiej, a także ich konsekwencje procesowe. Po wprowadzeniu do tytułowej tematyki, prowadzący zaprezentuje kilka kazusów w celu ich przedyskutowania z uczestnikami zajęć.
Rola samorządu w efektywnym rozwiązywaniu sporów w uczelni lub instytucie - mgr inż. Michał Klimczyk - 18 sierpnia 2025 r. godz. 18:00

Szkolenie: Podczas szkolenia omówione zostaną główne rodzaje sporów występujących w uczelniach wyższych i instytutach naukowych z udziałem studentów lub doktorantów, a także możliwe sposoby ich skutecznego rozwiązania. Przedstawione zostaną narzędzia, jakimi w tym zakresie dysponują zainteresowani oraz samorządy, a także różne poziomy, osoby i instytucje, które mogą być pomocne w rozwiązywaniu sytuacji spornych. Omówione zostaną również główne techniki, jakimi warto posługiwać się przy okazji występowania w sytuacjach spornych.
Opis szkoleniowca: Przewodniczący Rady Doradczej Krajowej Reprezentacji Doktorantów. Doktorant Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza w dyscyplinie inżynieria mechaniczna, podejmujący zagadnienia zastosowania technologii wodorowych w lotnictwie. Były przewodniczący Krajowej Reprezentacji Doktorantów oraz członek Prezydium Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Sekretarz zespołów oceniających Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz ekspert Komisji Ewaluacji Nauki w procesie ewaluacji jakości kształcenia w szkołach doktorskich. W czasach studenckich – aktywny uczestnik prac Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej. Prezes Fundacji Virtus Moralis prowadzącej działania szkoleniowe i edukacyjne w sektorze oświaty oraz szkolnictwa wyższego i nauki
Jak skutecznie radzić sobie z przejawami przemocy i zapobiegać jej nawrotom? - dr n. med. i n. o zdr. Joanna Smolarczyk - 8 września 2025 godz. 18:00

Szkolenie: Celem szkolenia jest rozwinięcie i wzmocnienie kompetencji w zakresie identyfikowania, reagowania oraz przeciwdziałania przemocy w środowisku akademickim i poza nim. Uczestnicy poznają mechanizmy powstawania przemocy, jej psychologiczne i społeczne skutki oraz sprawdzone strategie interwencji i profilaktyki. Program szkolenia obejmuje również elementy komunikacji empatycznej, budowania bezpiecznego otoczenia oraz radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
Opis szkoleniowca: Dr n. med. i n. o zdr. specjalistka psychiatrii i psychologii stresu. Prowadzi szkolenia z komunikacji, zarządzania stresem oraz procedur antyprzemocowych w środowisku akademickim. W latach 2021-2023 była członkinią Komisji ds. przeciwdziałania zjawiskom niepożądanym Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, współtworząc uczelniane standardy interwencji. Jako koordynatorka polskiego zespołu w projekcie International Collaborative Research for Ijime (Bullying) Prevention and Intervention współpracuje z badaczami z Japonii, Indonezji, Libii, Nigerii i Tajwanu nad programami ograniczania przemocy w szkołach; przedsięwzięcie finansuje grant KAKENHI 24KK0044. Za innowacyjne badania nad zdrowiem psychicznym młodzieży została w 2023 r. uhonorowana nagrodą Japońskiego Towarzystwa Psychiatrii i Neurologii (JSPN), przyznawaną corocznie dwunastu najbardziej obiecującym młodym psychiatrom na świecie.
Procedury antykonfliktowe w szkołach doktorskich – standard czy rzadkość? - r.pr. Wojciech Kiełbasiński - 17 września 2025 r. godz. 17:00

Szkolenie: Jednym z kluczowych elementów oceny jakości kształcenia w szkołach doktorskich jest jakość opieki naukowej lub artystycznej i wsparcia udzielanego doktorantom w ich działalności naukowej. Istotnym aspektem tej oceny jest sposób organizacji współpracy doktoranta z promotorem, promotorami lub promotorem pomocniczym – ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów zapobiegania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Szkolenie poświęcone będzie analizie formalnych i praktycznych rozwiązań dotyczących przeciwdziałania konfliktom w murach akademii, w szczególności w relacjach promotor–doktorant. Uczestnicy poznają standardy, które powinny obowiązywać w tym zakresie, a także przykłady dobrych praktyk i wyzwań, z jakimi mierzą się uczelnie i instytuty. Zastanowimy się wspólnie, czy procedury antykonfliktowe są już normą w środowisku akademickim – czy wciąż stanowią rzadkość i element niedostatecznie rozwinięty w systemie kształcenia doktorantów.
Opis szkoleniowca: Radca prawny, założyciel Kancelarii dla Nauki. Ekspert z zakresu prawa o szkolnictwie wyższym i nauce. Autor komentarza do ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz publikacji naukowych odnoszących się do tej tematyki. Prowadzi szkolenia w szczególności z obszaru procedur awansowych, ewaluacji jakości kształcenia, spraw doktoranckich, spraw studenckich, systemu świadczeń dla studentów. Pełnił funkcję Rzecznika Praw Doktoranta Krajowej Reprezentacji Doktorantów w latach 2021-2025. Odbył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Toruniu i uzyskał tytuł radcy prawnego. Doświadczenie w zakresie prawa o szkolnictwie wyższym i nauce zdobywał pełniące liczne funkcje na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz reprezentując studentów i doktorantów na arenie ogólnopolskiej. Laureat nagrody specjalnej w konkursie Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra 2023.
Jak tworzyć bezpieczną przestrzeń do rozmowy z ofiarami przemocy? - dr n. med. i n. o zdr. Joanna Smolarczyk - 13 października godz. 18:00

Szkolenie: Szkolenie ma na celu rozwinięcie kluczowych kompetencji potrzebnych do prowadzenia wspierających i bezpiecznych rozmów z osobami doświadczającymi przemocy. Uczestnicy poznają zasady komunikacji opartej na empatii, techniki redukcji napięcia i stresu oraz etyczne i psychologiczne aspekty udzielania pierwszego wsparcia i kierowania do specjalistycznej pomocy. Podczas zajęć nauczą się rozpoznawać potrzeby osób pokrzywdzonych, prowadzić rozmowy w sposób wspierający i nienaruszający granic, budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa oraz reagować odpowiedzialnie, z poszanowaniem autonomii osób poszkodowanych.
Opis szkoleniowca: Dr n. med. i n. o zdr. specjalistka psychiatrii i psychologii stresu. Prowadzi szkolenia z komunikacji, zarządzania stresem oraz procedur antyprzemocowych w środowisku akademickim. W latach 2021-2023 była członkinią Komisji ds. przeciwdziałania zjawiskom niepożądanym Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, współtworząc uczelniane standardy interwencji. Jako koordynatorka polskiego zespołu w projekcie International Collaborative Research for Ijime (Bullying) Prevention and Intervention współpracuje z badaczami z Japonii, Indonezji, Libii, Nigerii i Tajwanu nad programami ograniczania przemocy w szkołach; przedsięwzięcie finansuje grant KAKENHI 24KK0044. Za innowacyjne badania nad zdrowiem psychicznym młodzieży została w 2023 r. uhonorowana nagrodą Japońskiego Towarzystwa Psychiatrii i Neurologii (JSPN), przyznawaną corocznie dwunastu najbardziej obiecującym młodym psychiatrom na świecie.
Mobbing i molestowanie na uczelniach i w instytutach – ujęcie prawne i praktyczne - r.pr. Barbara Pietrzyk-Tobiasz - 22 października 2025 r. godz. 10:00

Szkolenie: Szkolenie skierowane jest do członków społeczności akademickiej – kadry kierowniczej, dydaktycznej, administracyjnej oraz doktorantów i studentów – zainteresowanych przeciwdziałaniem mobbingowi i molestowaniu w środowisku naukowym. Podczas spotkania uczestnicy zapoznają się z aktualnymi regulacjami prawnymi dotyczącymi mobbingu i molestowania (w tym molestowania seksualnego), z uwzględnieniem planowanym zmian. Ponadto omówione zostaną praktyczne mechanizmy reagowania i zapobiegania takim zjawiskom. Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną także wewnętrzne procedury obowiązujące na uczelniach i w instytutach badawczych oraz dobre praktyki budowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy i nauki.
Opis szkoleniowca: Radca prawny, specjalistka z zakresu prawa o szkolnictwie wyższym i nauce oraz prawa znaków towarowych. Absolwentka Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w dyscyplinie nauk prawnych, aktualnie przygotowuje się do obrony rozprawy doktorskiej. Rzecznik Praw Doktoranta Krajowej Reprezentacji Doktorantów, Wiceprzewodnicząca KRD w kadencji 2023 i 2024, Przewodnicząca Biura Prawnego KRD od 2022 r. do 2025 r. zastępca Rzecznika Praw Doktoranta KRD w latach 2021-2025 r. Członek Prezydium Ośrodka Mediacyjnego oraz wolontariuszka Fundacji „Znam Prawo” działającej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Lublinie. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa własności przemysłowej i prawa o szkolnictwie wyższym i nauce. Aktywnie zaangażowana w działalność społeczną i samorządową w okresie kształcenia. Uhonorowana nagrodą „Serce za Serce” OIRP w Lublinie za działalność prawną pro bono.
Środki ochrony prawnej przed przemocą – odpowiedzialność cywilna i karna - r.pr. Barbara Pietrzyk-Tobiasz - 3 listopada 2025 r. godz. 10:00

Szkolenie: Szkolenie adresowane jest do członków społeczności akademickiej, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat dostępnych środków ochrony prawnej przed przemocą – zarówno fizyczną, jak i psychiczną w kontekście życia akademickiego. Uczestnicy szkolenia poznają podstawy prawne odpowiedzialności cywilnej i karnej sprawców przemocy, a także instrumenty prawne przysługujące osobom pokrzywdzonym. Omówione zostaną również ogólne zasady postępowania w takich sprawach, z uwzględnieniem specyfiki środowiska uczelni i instytutów badawczych.
Opis szkoleniowca: Radca prawny, specjalistka z zakresu prawa o szkolnictwie wyższym i nauce oraz prawa znaków towarowych. Absolwentka Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w dyscyplinie nauk prawnych, aktualnie przygotowuje się do obrony rozprawy doktorskiej. Rzecznik Praw Doktoranta Krajowej Reprezentacji Doktorantów, Wiceprzewodnicząca KRD w kadencji 2023 i 2024, Przewodnicząca Biura Prawnego KRD od 2022 r. do 2025 r. zastępca Rzecznika Praw Doktoranta KRD w latach 2021-2025 r. Członek Prezydium Ośrodka Mediacyjnego oraz wolontariuszka Fundacji „Znam Prawo” działającej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Lublinie. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa własności przemysłowej i prawa o szkolnictwie wyższym i nauce. Aktywnie zaangażowana w działalność społeczną i samorządową w okresie kształcenia. Uhonorowana nagrodą „Serce za Serce” OIRP w Lublinie za działalność prawną pro bono.
Odpowiedzialność dyscyplinarna – dolegliwa sankcja czy nieskuteczna procedura? - r.pr. dr hab. Michał Leciak, prof. UMK - 18 listopada 2025 r. godz. 17:00

Szkolenie: Celem szkolenia jest zapoznanie Słuchaczy z podstawami odpowiedzialności dyscyplinarnej oraz przebiegiem postępowania dyscyplinarnego w sprawach Studentów i Doktorantów. Wiedza teoretyczna zostanie wsparta analizą konkretnych stanów faktycznych oraz przypadków z praktyki organów dyscyplinarnych oraz orzeczniczej.
Opis szkoleniowca: Doktor habilitowany nauk prawnych, prof. UMK. Zatrudniony w Katedrze Prawa Karnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wcześniej zatrudniony m.in. w Zakładzie Prawa Karnego Instytutu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz Zakładzie Podstaw Prawa Medycznego Collegium Medicum UMK w Toruniu. Ukończył aplikację sędziowską, od 2008 r. radca prawny. Rzecznik Dyscyplinarny ds. Studentów i Doktorantów UMK w Toruniu, Zastępca Rzecznika Dyscyplinarnego OIRP w Toruniu, wcześniej sędzia Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego. Członek Panelu Dyscyplinarnego przy Polskiej Agencji Antydopingowej, ekspert Rady Europy w ramach programu Keep crime out of sport, członek Polskiego Towarzystwa Prawa Sportowego. Autor i współautor ok. 180 publikacji naukowych
Alternatywne metody rozwiązywania sporów – czym są mediacje akademickie? - Paweł Adamiec - 24 listopada 2025 r. godz. 10:00

Szkolenie: Szkolenie „Alternatywne metody rozwiązywania sporów – czym są mediacje akademickie?” przybliży uczestnikom ideę i praktykę mediacji w środowisku uczelnianym. Podczas spotkania omówimy, czym są mediacje akademickie, jakie konflikty mogą być w ten sposób rozwiązywane oraz jakie korzyści przynoszą studentom, pracownikom i instytucji. Uczestnicy poznają podstawowe zasady mediacji, rolę mediatora i przebieg procesu mediacyjnego.
Opis szkoleniowca: Związany z Uniwersytetem Jagiellońskim, gdzie zajmuje się m.in budowanie relacji z otoczeniem społeczno – gospodarczym oraz popularyzacją nauki oraz edukacją za pomocą platform e-learningowych. Wieloletni ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz działacz społeczny.
Violence and discrimination among foreign students and doctoral candidates: legal remedies (Przemoc i dyskryminacja wśród studentów i doktorantów zagranicznych a środki prawne) - dr Bartosz Chludziński

Details coming soon/Szczegóły wkrótce

Akademickie Dialogi – rozmawiajmy o konfliktach, działajmy przeciw przemocy

Przeciwdziałanie konfliktom w szkołach doktorskich - perspektywa ekspertów ds. ewaluacji
Moderator: mgr inż. Damian Kostyła
Eksperci: prof. dr hab. Maciej Serowaniec
mgr inż. Marta Piksa
r.pr. Marcin Chałupka
Porozmawiajmy o tym, o czym się nie mówi – przemoc ukryta, mobbing i molestowanie seksualne w środowisku akademickim
Moderator: mgr Małgorzata Kuczera
Eksperci: Dr Michał Skóra
Dr Agnieszka Łyś
Dr Karina Górska-Rożej
PROWADZĄCY

mgr Małgorzata Kuczera
Prowadząca webinaria
Prawniczka, doktorantka. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych w Departamencie Prawnym oraz w Komisji Nadzoru Finansowego w Departamencie Ofert Publicznych i Informacji. Praktyki zawodowe odbyła także w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, z którą związała się zawodowo – obecnie zatrudniona na stanowisku głównego specjalisty ds. legislacji w Biurze Prawa i Ustroju. Ukończyła program POWER „Doskonalenie i standaryzacja procesu legislacyjnego w urzędach obsługujących organy władzy publicznej” w Krajowej Szkole Administracji Publicznej oraz aplikację legislacyjną prowadzoną przez Rządowe Centrum Legislacji. Koordynatorka projektów szkoleniowych z zakresu legal design, problematyki procesu legislacyjnego, projektowania aktów wewnętrznych, jak również z obszaru bezpieczeństwa narodowego. Patronka osób rozpoczynających pracę w administracji publicznej, podczas której prowadzi także zajęcia z prawa konstytucyjnego i zasad techniki prawodawczej. Członkini zespołu ekspertów Krajowej Reprezentacji Doktorantów ds. ewaluacji szkół doktorskich.

mgr inż. Damian Kostyła
Prowadząca webinaria
Jest doktorantem czwartego roku w Szkole Doktorskiej Politechniki Lubelskiej. Swoje badania naukowe realizuje w dyscyplinie automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne, koncentrując się na zagadnieniach związanych z diagnostyką stanu technicznego próżniowych komór gaszeniowych. Aktywnie zaangażowany w życie środowiska doktoranckiego i akademickie, od ponad dekady działa w samorządach studenckich i doktoranckich. Obecnie pełni szereg kluczowych funkcji: jest Przewodniczącym Lubelskiego Porozumienia Doktorantów, Przewodniczącym Rady Uczelnianej Samorządu Doktorantów Politechniki Lubelskiej oraz Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej Krajowej Reprezentacji Doktorantów. Dodatkowo, jako ekspert Krajowej Reprezentacji Doktorantów ds. ewakuacji szkół doktorskich bierze czynny udział w pracach Komisji Ewaluacji Nauki związanych z ewaluacją szkół doktorskich.

mgr inż. Dominik Leżański
Prowadząca webinaria
Prezes Zarządu Fundacji Politechniki Łódzkiej. Absolwent PŁ na kierunku informatyka oraz zarządzanie i inżynieria produkcji, od pierwszego roku studiów zaangażowany w studencką działalność samorządową. W latach 2016-2019 roku Przewodniczący Samorządu Studenckiego Politechniki Łódzkiej. W kadencji 2017-2018 członek Rady Studentów Parlamentu Studentów RP, w latach 2018-2022 roku ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej ds. studenckich, a obecnie Ekspert pracodawca. Pełnił funkcję Przewodniczącego Parlamentu Studentów RP w kadencji 2019-2020. Doświadczony w realizacji wielu projektów społeczno-kulturalnych oraz ekspert z obszaru szkolnictwa wyższego. Inicjator i koordynator wielu projektów z sektora szkolnictwa wyższego. W latach 2023-2025 Członek Rady Doradczej Krajowej Reprezentacji Doktorantów. W latach 2021-2022 Koordynator główny Europejskich Igrzysk Akademickich 2022 (4600 uczestników z 37 krajów, 19 dyscyplin sportowych).

dr inż. Cezary Odrzygóźdź
Prowadząca webinaria
Dyrektor Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii UMK, który buduje dwukierunkowy most między nauką a biznesem. Posiada ugruntowane doświadczenie w strategicznym zarządzaniu biurem transferu technologii – od identyfikacji wyników badań, przez ochronę własności intelektualnej, po negocjacje licencji i komercjalizacji bezpośredniej. Ponadto posiada doświadczenie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych i realizacji grantów na rzecz podmiotów zarówno naukowych jak i organizacji pozarządowych. Współpracuje i współtworzy liczne fundacje naukowe i edukacyjne, które z sukcesem zrealizowały kilkadziesiąt grantów w szczególności finansowanych z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Naukowo związany z biotechnologią (doktor nauk biologicznych). Występował i występuje w roli eksperta w takich jednostkach jak Polska Komisja Akredytacyjna, Innovation coach, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego i inne. Jego pasją jest popularyzacja nauki i komunikowanie tematów trudnych naukowo w sposób przystępny. W przeszłości związany zawodowo z takimi jednostkami jak Instytut Chemii Bioorganicznej PAN czy ITECH Instytut Innowacji i Technologii Sieci Badawczej Łukasiewicz.

mgr Kacper Stoś
Prowadząca webinaria
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, społecznik i wolontariusz, doktorant II roku w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ w dziedzinie nauk prawnych (katedra prawa konstytucyjnego), przedstawiciel doktorantów w Uczelnianej Komisji Wyborczej UŁ na kadencję 2024-2028, przedstawiciel doktorantów w Radzie Wydziału Prawa i Administracji UŁ na kadencję 2024-2028. Lokalny Ambasador Praw Doktoranta w Łodzi oraz Rzecznik Praw Doktoranta Uniwersytetu Łódzkiego. Członek Zarządu i były Wiceprzewodniczący Krajowej Reprezentacji Doktorantów. Członek zespołu ekspertów Krajowej Reprezentacji Doktorantów ds. ewaluacji szkół doktorskich. Wiceprzewodniczący Przedstawicielstwa Regionalnego Forum Młodych Dyplomatów w Łodzi. Główne pola zainteresowań to: prawo konstytucyjne, prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, protokół dyplomatyczny, a także negocjacje i mediacje. Naukowo zajmuje się kwestiami związanymi z partycypacją obywatelską, demokracją bezpośrednią oraz legislacją. Prywatnie miłośnik aktywności rowerowej i entuzjasta gry w szachy. Interesuje się enologią, kulinariami oraz historią, szczególnie w jej aspekcie kulturowym i społecznym.


Dlaczego Twój udział jest ważny?
Twoja odpowiedź przybliża nas do bezpiecznej uczelni; tylko szczere dane ujawnią luki i potwierdzą potrzebę skutecznych procedur oraz wsparcia psychologicznego.

Pełna anonimowość
Zbieramy wyłącznie zbiorcze dane, a żadne pytanie nie pozwala zidentyfikować osoby odpowiadającej. Wyniki posłużą wyłącznie do celów naukowych i formułowania rekomendacji.

To tylko 10 minut
Kwestionariusz zawiera przejrzyste pytania zamknięte i jedno pole otwarte na Twoje sugestie. Wypełnisz go w czasie krótszym niż przerwa między zajęciami – a efekt pozostanie na lata.

Po co prowadzimy badanie?
Ankieta ujawni skalę przemocy, oceni skuteczność uczelnianych procedur i wskaże niezbędne zmiany, by wprowadzić lepsze wsparcie i bezpieczniejsze środowisko nauki.



Zadanie publiczne współfinansowane ze środków otrzymanych w 2025 r od Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach konkursu „Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”.